اخبار

بیست و سومین دورهمی اعضای شبکه ی مرکز رشد ICT برگزار شد

با مشارکت پردیس ICT پارک علم و فناوری خراسان و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان قدس رضوی، نشست شرکت های فناورو دانش بنیان ICT استان خراسان رضوی و بیست سومین دورهمی اعضای مرکز رشد ICT در محل ساختمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، با هدف شبکه سازی و بیان فرصتها، مسائل و چالش های مرتبط با حوزه ICT، نشست شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ICT استان خراسان رضوی و بیست سومین دورهمی اعضای مرکز رشد ICT با حضور بیش از ۳۰ شرکت از اعضای شبکه فناوری اطلاعات استان در روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۶ الی ۱۹، در محل ساختمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.
در این جلسه که با حضور دکتر میرزائی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، دکتر ابراهیم دانشی‌فر، معاون طرح و برنامه آستان قدس، دکتر حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک خراسان برگزار شد، دکتر میرزائی گفت: ما در حوزه خام فروشی متاسفانه جزو کشور های اول هستیم لذا در اول سال ۱۴۰۱ با جلسه حضوری که با ریاست محترم جمهوری داشتیم درخواست تاسیس پردیس صنایع معدنی مطرح شد و با حمایت های صورت گرفته در نیمه اول سال ۱۴۰۲ پردیس صنایع معدنی افتتاح خواهد شد.

در ادامه دکتر ابراهیم دانشی‌فر، معاون طرح و برنامه آستان قدس با تاکید بر تغییر نگاه آستان قدس در حوزه ICT به برطرف کردن نیازهای سازمان از طریق ارتباط با پتانسیل ها و شبکه های برون سازمان بجای استفاده از کادر اداری خود مجموعه و ارسال پروپوزال ها از طریق این مسیر اشاره کردند.

دکتر اخلاقی امیری به رویکردی جدید در ارتباط با ارائه خدمات از طریق بهره گیری از کارگزاران، جذب و شناسایی کارگزاران حرفه ای و به کارگیری و نظارت بر عملکرد آنها و مهمتر از همه شبکه سازی بین کارگزاران و شرکت ها و شبکه سازی متقابل بین خود شرکت ها اشاره کردند و ورود پارک به عنوان یک حامی و ناظر در این شبکه را امری مهم دانستند.

دکتر علی جاهدی مدیر پردیس ICT ضمن اشاره به هدف اصلی پردیس در سال های گذشته که توانمندسازی شرکت ها بود، رویکرد جدید که نشان از تمرکز در بحث توسعه بازار اعضاء و تسریع شناخت متقابل سازمان ها و بازارهای دارای ظرفیت برای حوزه ی ICT است را مطرح کردند.

در بخشی از این نشست، مدیرعامل مرکز نوآوری و کارآفرینی تک، مهندس عطایی نژاد به معرفی رویداد فناوری اطلاعات در صنایع معدنی پرداختند و ضمن بیان اهداف و اهمیت برگزاری این رویداد، به نقش بسیار مهم شرکت های فناور و دانش بنیان در حل مسائل و چالش های صنایع معدنی با ارائه ایده ها و طرح های فناورانه اشاره کردند.

در بخش دیگر برنامه به منظور انتقال تجربه، شرکت ها ضمن معرفی حوزه تخصصی خود به بیان تجربیات خود پرداختند. از مهمترین نکاتی که در این دور همی مطرح شد می‌ توان به استفاده از مسیرهای متنوع در جذب سرمایه مانند استفاده از شتابدهنده، کارگزارهای خصوصی و شبه دولتی و همچنین تسهیلات دولتی، استفاده از مشارکت در تولید، توجه به نیاز بازار نسبت به زیست بوم در طرح ایده، فروش دانش فنی به شرکت های بورسی، شرکت در نمایشگاه های تخصصی با حمایت مراکز دولتی مانند پارک علم و فناوری، بررسی عرضه و تقاضا در تولید محصول و جذب نیروی متخصص در هر حوزه مانند بخش فروش، روابط بین الملل و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *